Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí

Nechajte svoje deti objavovať nové dobrodružstvá s jednou z ich obľúbených postavičiek – Prasiatkom Peppa. Nová rada stavebníc LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa ponúka rozmanité stavebnice inšpirované obľúbeným animovaným seriálom, ktoré podporujú kreativitu, motoriku a emočnú inteligenciu detí vo veku od 2 do 5 rokov. Spoločným hraním si deti nielen užijú veľa zábavy, ale rovnako sa naučia dôležité zručnosti pre život.

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí
(zdroj: Lego.sk)

Hra je pre deti najprirodzenejšou aktivitou. Spoznávajú pri nej situácie zo života, učia sa nové veci, získavajú a trénujú svoje sociálne i motorické zručnosti a ešte si aj užijú veľa zábavy! So stavebnicami LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa môžu deti objavovať svet a zisťovať, ako všetko okolo nich funguje, zatiaľ čo sa hrajú so svojimi obľúbenými postavičkami na ikonických miestach z populárneho detského seriálu Prasiatko Peppa. Zároveň si môžu vďaka stavebniciam vytvoriť z bežných denných rutín radostné aktivity a tým podporovať zdravé návyky už od útleho veku.

Z každodenných aktivít, ako je čistenie zubov, obliekanie do škôlky alebo príprava na krúžok plávania, sa tak môžu stať zábavné hry. Napríklad pri obliekaní postavičiek LEGO® môže rodič dieťaťu vysvetliť a ilustrovať, ako sa pripraviť na narodeninovú oslavu. Takáto hra na príbehy poskytuje kvalitné spoločné hranie rodičom aj malým staviteľom. Na motiváciu rodičov k spoločnému hraniu s deťmi pripravila spoločnosť LEGO® iniciatívu Polhodinu pre rodinu. Jej cieľom je ukázať, ako si v uponáhľanom životnom štýle vyhradiť čas na spoločné aktivity a tráviť viac času spolu ako rodina. „Bežné činnosti, ktoré rodičia s deťmi potrebujú nastaviť ako vstávanie, obliekanie či jedenie sú často spojené s detským vzdorom a odmietaním. Pomocou postavičiek LEGO a vďaka hre si vie rodič s dieťaťom pekne nastaviť sociálne scenáre a návody,“ konštatuje detská psychologička Mária Tóthová Šimčáková.

Rozvíjajte u detí cenné IQ i EQ zručnosti pomocou spoločnej hry

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí
(zdroj: Lego.sk)

Prostredníctvom hry deti rozvíjajú nielen jemnú motoriku, ale aj inteligenciu. Analytická inteligencia (IQ) umožňuje riešiť logické problémy. Veľmi dôležitou je pre deti aj emočná inteligencia (EQ), prostredníctvom ktorej prejavujú empatiu, zvládajú zložité emócie a dokážu porozumieť sami sebe. „Deti sa postupne dostávajú do sociálnych a rovesníckych kontaktov. Príde materská škola, dieťa vstúpi do kolektívu a zároveň funguje s autoritou učiteľky, ktorú má rešpektovať. To všetko sú situácie, kde sa odohráva veľa emócii a tie sa niekedy deťom nedarí správne spracovať a vyjadriť. Ale pri hre s postavičkami, ktoré majú deti radi, dokážu ukázať a prezentovať seba aj reakcie okolia, ktoré sa udiali,“ hovorí Tóthová Šimčáková.

Pre predškolákov je hra kľúčovým spôsobom, ako sa učiť a spoznávať seba i svoje okolie. Deti majú schopnosť zvanú názorové myslenie, vďaka ktorému môžu priamo vidieť veci, zažívať ich a skutočne pochopiť. „Deti cez deň riešia veľa vnemov a situácií. Nemajú čas hneď reflektovať svoje pocity, myšlienky ani správanie. Preto je dôležité cielene im vytvoriť priestor na hru s názorným obsahom. Slúži to k tomu, aby sa zamysleli, spomalili a uvedomili si svoje reakcie,“ vysvetľuje detská psychologička. „Aj preto je pre nich skvelá hra „na niečo“ – na školu, farmu, rodinu… Pomocou príbehov v tejto hre môže dieťa pochopiť svoje aj cudzie emócie alebo lepšie vyjadriť svoje prežívanie, ktoré ešte nedokáže verbalizovať. Rodič sa pri takejto hre môže dopytovať, ako sa jednotlivé postavičky cítia. Spolu s dieťaťom tak skúmajú, čo s tým pocitom môžu urobiť a ako sa môžu zachovať,“ dopĺňa česká psychologička Radka Kůřilová.

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí
(zdroj: Lego.sk)

3 tipy, ako učiť deti emočnej inteligencii

Pri spoločnej hre s deťmi so stavebnicami LEGO® DUPLO® môžeme vyskúšať tipy, ako emočnú inteligenciu rozvíjať.

1. Ilustrujte počas hry situácie z reálneho života

Dvojročné dieťa dokáže rozpoznať u druhých základné emócie. So stavebnicou LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa a narodeninový dom (10433) môžete v deťoch prebudiť emócie tým, že vyrobíte tortu pre oslávenkyňu a privítate na oslave kamarátov Prasiatka Peppa. Vyskúšate si tak svoje sociálne zručnosti pri hre na komunikáciu s kamarátmi.

2. Vysvetľujte, prečo sa veci dejú a odpovedajte na zvedavé otázky

Trojročné deti intenzívne skúmajú svet okolo seba a spoločná hra je pre nich ideálnym priestorom na odpovede na ich zvedavé otázky. Rodičia tak majú možnosť deťom zábavnou formou odpovedať na všetko, čo im v danej chvíli behom hrania napadne. Prečo dostáva oslávenec darček? Prečo sa na torte sfúkavajú sviečky? So stavebnicou z rady LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa môže rodič na všetky otázky hravo odpovedať počas spoločnej hry, zatiaľ čo si s dieťaťom prehrávajú príbehy s postavičkami z ich obľúbeného seriálu Prasiatko Peppa. Odpovede je možné ilustrovať na kratších príbehoch behom polhodinového hrania napríklad pred spaním.

3. Ukazujte deťom rozličné ľudské emócie na postavičkách zo stavebnice LEGO®

Okolo štvrtého roku si deti začínajú uvedomovať, že druhý človek môže rovnakú situáciu prežívať inak než oni. Tento moment je kľúčový pre rozvoj empatie. Hranie sa s postavičkami zo stavebnice LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa a narodeninový dom je skvelým spôsobom, ako tento proces podporiť. Deti môžu napríklad pozorovať ako sa Peppa raduje z príchodu svojich kamarátov a tým sa učia rozpoznávať radosť. Rovnako tak môžu pochopiť smútok, keď si predstavia, že jeden z kamarátov je smutný, pretože nepriniesol darček.

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí
(zdroj: Lego.sk)

Emočný vývoj u detí potrebný k rozvoju emočnej inteligencie

1. rok – vnímanie emócií – bezpečie, láska a porozumenie – kľúč k emočnému rastu detí.
2-3 roky – vyjadrovanie emócií – batoľatá skúšajú nové spôsoby vyjadrovania emócií, pomôže trpezlivosť a pomenovávanie pocitov.
3-5 rokov – zvládanie emócií – v tomto veku sa deti učia zvládať emócie v kolektíve, pomôže trpezlivosť a pochopenie dospelých.

Produktový tip

Nové stavebnice z rady LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa sú navrhnuté tak, aby podporovali rozvoj širokej škály zručností malých detí. Pri napodobňovaní skutočného života a inscenovaní rôznych aktivít malí stavitelia prehlbujú svoje logické myslenie a rozvíjajú svoje schopnosti.

Dobrodružstvo s Prasiatkom Peppa: Nové stavebnice LEGO® DUPLO® podporujú hravou formou emočnú inteligenciu detí
(zdroj: Lego.sk)

LEGO® DUPLO® Prasiatko Peppa a narodeninový dom (10433)

Stavebnica Prasiatko Peppa a narodeninový dom (10433) je ideálna pre deti od 2 rokov, ktoré sa chcú zúčastniť oslavy s Peppou a jej kamarátmi. Domček obsahuje izbu s rebríkom, kuchyňu na pečenie torty a kúpeľňu s dôrazom na dôležitosť umývania rúk pred jedlom. Stavebnica podporuje rozvoj zručností detí pri napodobňovaní reálnych situácií ako vítanie hostí, odovzdávanie darčekov, krájanie torty či návšteva kúpeľni. Deti zároveň rozvíjajú schopnosť sebavyjadrenia a fantázie pri účasti na veselej oslave.

Komerčný článok